Általános szerződési feltételek

Általános szabályok

A Szolgáltató jelen weboldalon utazásközvetítő tevékenységet végez, így utazási és egyéb
szolgáltatási ajánlatokat közvetít az érdeklődők, megrendelők, ügyfelek részére.

Jelen ÁSZF szempontjából felhasználó minden olyan személy, aki megtekinti a Weboldalt,
illetve szerződéskötési ajánlatot tesz, hirdetésre jelentkezik, érdeklődik, információt kér,
szerződést köt (a továbbiakban mint, Felhasználó).

A Szolgáltató és a Felhasználó együttesen Felek.

Bárki jogosult a szolgáltatásokat igénybe venni, de a szolgáltatás bármilyen jellegű
használatának megkezdésével maradéktalanul elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek
tekinti az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.

A Szolgáltatás használatának megkezdésével a Felhasználó és a Szolgáltató között online
szerződés jön létre, amely nem minősül írásbeli szerződésnek.

Az online szerződést a Szolgáltató nem rögzíti, így az a szerződéskötést követően nem érhető
el, utólag nem hozzáférhető.

Az online szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett adatok, igénylés, foglalás,
megrendelés és az igénybe vett Szolgáltatásokra vonatkozó adatok igazolják.

A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar.

Magatartási Kódex nem áll rendelkezésre.
A szerződés és a megrendelés során keletkezett adattartalom digitális formában előállított
vagy nyújtott adat, tartós adathordozónak minősül az elektronikus levél és a papír is.

A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF módosítására, kiegészítésére, visszavonására,
de ezekről a tényekről köteles tájékoztatni a Felhasználókat. A módosítás időpontját követően
az új ÁSZF a hatályos és érvényes, amelyet a Felhasználó a weboldal használatával elfogad.
A Weboldal megtekintését követően bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekedet /
tevékenység kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező
magánszemélyek számára lehetséges.

Jelen ÁSZF nem határozza meg az egyedi és konkrét utazási vagy egyéb szolgáltatási
szerződések tartalmát és feltételeit.

Általános adatok

Cégnév: Assist Team Travel and Tourism – FZCO

Székhely: Dubai IFZA Business Park, DDP 40167-
001.

Cégjegyzékszám: 40167

Adószám: 104394484000001

Telefonszám: +36204745001

Weboldal: www.activityassistance.hu

www.activityassistance.com

www.activityassistance.ro

e-mail cím: info@activityassistance.hu

info@activityassistance.com

info@activityassistance.ro

Elérhető szolgáltatások

Utazás szervezése a Dubaiba és a Maldív-szigetekre utazók számára. A Szolgáltató fenntartja
magának a jogot, hogy az ajánlatai körét bármikor megváltoztassa.

Ajánlatkérés, megrendelés

A Felhasználó (utas) az Activity Assistance által üzemeltetett weboldalakon és e-mail útján
kérhet ajánlatot.

A weboldalon a konkrét ajánlatra kattintva kiválasztja az igényének megfelelő tájékoztató
ablakot.
A kapcsolatfelvétel konkrét egyedi és aktuális érdeklődésnek minősül. Az igény elküldéséről
és a Szolgáltató informatikai rendszerébe való megérkezéséről a Felhasználó egy automatikus
visszaigazolást kap.

Az ajánlatot a Szolgáltató írásban küldi meg az ajánlatkérő részére, mely a kiállítástól
számított 8 napig érvényes.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató számára köteles a foglalásokhoz az
utazáson részt vevők útlevelét elektronikus formában rendelkezésre bocsátani, valamint
állandó lakcímét vagy tartózkodási helyét a számlázáshoz megadni. Továbbá szükséges egy
mobiltelefonszám, melyen az utazó az utazás előtt és alatt elérhető. Az utazásszervező
vállalja, hogy a megadott telefonszámot kizárólag az utazással kapcsolatos információadásra
használja, azt bizalmasan kezeli, harmadik személynek nem adja tovább és nem használja fel
üzleti célokra.

A nem megfelelő információ szolgáltatásából eredő bármilyen nemű kárért, valamint a
helytelen adatokból eredő esetleges kár vonatkozásában Szolgáltató a felelősségét kizárja.

Utazási szerződés szabályai

Az utazási szerződés a Felek által történt aláírással és a szerződésben meghatározott részvételi
díj (előleg) befizetésével jön létre, melyről Szolgáltató díjbekérőt, majd elektronikus számlát
küld.

Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

A fizetendő végösszeg a megrendelt szolgáltatásokra vonatkozóan minden költséget
tartalmaz. A szolgáltató elektronikus számlát küld a teljes összeg kifizetésekor.

A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak az amerikai dollár (USD) árfolyamának
módosulásával változhatnak. Az árak bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát,
illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek). Az ajánlatban
szereplő árak 355 és 370 HUF = 1 USD között érvényesek. Az szolgáltatások ára forintban
(HUF), amerikai dollárban (USD) és euróban (EUR) is fizethető.

Kivételes esetekben (pl. a szálloda által történő túltöltés, időjárás, vis maior stb.) a Szolgáltató
fenntartja a jogát a változtatásokra, pl.: szálloda (szálláshely) kategórián belüli változtatására,
valamint a programok azonos értékű programokkal történő felcserélésére.

Amennyiben Felhasználó (az utazó) a Szolgáltató segítségével köt baleset-, betegség-, illetve
poggyászbiztosítást, vagy útlemondási biztosítást, úgy a Szolgáltató köteles a biztosítási
kötvényt, az adott biztosítási termék szabályzatát, illetve a biztosítás igénybevételére jogosító
bizonylatot az utazónak átadni. Ha a Felhasználó nem a Szolgáltató közreműködésével köti
biztosítását, úgy köteles maga gondoskodni róla. Utasbiztosítás hiányában a betegségből,
balesetből és poggyászkárból adódó összes felelősség és költség az utazót terheli.

Az utasok repülőgéppel történő fuvarozására a légi személyfuvarozásra vonatkozó szabályok
az irányadók.

Repülőjegyek kifizetése minden esetben teljes összeggel történik, tekintettel a légitársaságok
szabályzataira.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja Felhasználó figyelmét arra, hogy a repülőjegy
megvásárlásával a légitársasággal kerül szerződéses jogviszonyba, így a légi fuvarozás során
felmerült követeléseit az adott légitársasággal szemben érvényesítheti, kötelezettségeit a
légitársaság írja elő.

A légi fuvarozók felelősségét az 1936. évi XXVIII. tv. által kihirdetett, az 1964. évi 19. tvr.
valamint a 2005. évi XXXIV. tv. által módosított és a 2005. évi XXXV. tv. által kiegészített
1929. évi varsói nemzetközi egyezmény és a 2005. évi VII. tv. által kihirdetett 1999. évi
montreali nemzetközi egyezmény korlátozza.

A légiközlekedéssel összefüggő elháríthatatlan okok miatt a menetrend, az indulási és
érkezési időpontok, valamint az útvonal és a megjelölt légitársaság módosulhat. A menetrend-
és az útvonal-változtatás jogát fenntartjuk.

Ha a Felhasználó (utas, megrendelő) visszaigazolt repülőjeggyel rendelkezik, akkor a
szolgáltatást nyújtó adott légitársaság és/vagy légitársaságok mindenkori
lemondási szabályzata érvényes. Ha a repülőjegyek már ki lettek állítva, ennek visszatérítését
az utas Szolgáltatótól nem követelheti.

A légitársaságok speciális szabályzatairól (pl. csomagszállítási szabályok, légi utazási
szerződés) a Felhasználó köteles önállóan is tájékozódni.

Személyenként a fedélzetre felvihető kézipoggyász, illetve díjmentesen feladható útipoggyász
méretével és súlyával kapcsolatos légitársasági szabályokról a Szolgáltató minden esetben
előre tájékoztatja a Felhasználót. A tájékoztatótól eltérő darabszámú vagy súlyosabb poggyász
felvételét a légitársaság megtagadhatja, vagy pótdíjat kérhet és ezért a Szolgáltatót felelősség
nem terheli.

A poggyász őrzéséről, felügyeletéről a Felhasználó köteles gondoskodni. A légitársaság által
átvett és feladott poggyászért kizárólag a légitársaság felel a nemzetközi szerződések alapján
(1936. XVIII. tv.-vel kieg. 1929-es varsói egyezmény). A káresetet a célállomáson a
légitársaság képviselője felé haladéktalanul jelezni kell.
Repülővel történő utazás esetén az adott légitársaság utazási feltételei érvényesek.

A Felhasználó (megrendelő, utazó) köteles az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályokat,
előírásokat (pl. útlevél-, vám-, devizajogszabályok, egészségügyi előírások stb.), valamint a
fogadó ország törvényeit és tradícióit betartani, illetve tiszteletben tartani. Ezek
elmulasztásából, megszegéséből eredő összes kár és költség a Felhasználót terheli.

Az utazás során a Felhasználó által harmadik személynek okozott kárért a Felhasználó
közvetlenül tartozik felelősséggel.

Az érvényes úti okmányokért, illetve az adott országra vonatkozó vízum-, vám-, deviza- és
közegészségügyi rendelkezések betartásáért kizárólag a Felhasználó felel. A Szolgáltató
köteles az utazó figyelmét felhívni a fenti rendelkezésekre, melyet minden esetben meg is
tesz. Írásbeli információ a honlapon is megtalálható minden ország leírásánál. Ha az utazót
saját hibájából, az utazás megkezdését követően, a jogszabályok megsértése miatt az
utazásból kizárják, ebben az esetben a befizetett részvételi díj visszatérítésére az utazó nem
tarthat igényt.

Országonkénti beutazási feltételek: https://konzinfo.mfa.gov.hu/utazas/utazasi-tanacsok-
orszagonkent

A Felhasználó különleges kéréseit, amennyiben arról a jelentkezéskor tájékoztatja a
Szolgáltatót, a Szolgáltató igyekszik teljesíteni (pl. különleges étkezési igény, egymás melletti
szoba stb.), de erre garanciát nem vállal és az ezzel kapcsolatos felelősségét kizárja. A
weboldalon szereplő fényképek tájékoztató jellegűek, a szállodai szobák mérete, berendezése,
színvilága a publikált mintától eltérő lehet.

Vis maior: ha az utazás a szerződéskötéskor előre nem látható, és az adott helyzetben
elvárható gondossággal el nem hárítható – az emberi életet és egészséget, illetve
vagyonbiztonságot veszélyeztető – külső körülmény (politikai helyzet, természeti csapás stb.)
miatt hiúsul meg, az Szolgáltatónak nem róható fel, ezért kártérítés nem kérhető.

A Felhasználó az utazásban való részvétel jogát jogosult – ésszerű határidőn belül – egy
harmadik személy részére engedményezni. Ésszerű határidőnek minősül a repülős utak
esetében általában az út indulását megelőző legkésőbb 21 nap. Az engedményezésből
keletkezett igazolt többletköltségekről a Szolgáltató az utazót minden esetben írásban
tájékoztatja. Névmódosítással egyenértékű a szerződő által rosszul megadott utazónév is.
A többletköltségek határidőn belüli ki nem egyenlítése esetén a foglalás lemondottnak
minősül.

Az útlemondási biztosítás (sztornó) díját a részvételi díj nem tartalmazza.

Fizetési feltételek

A Felhasználó által az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés alapján fizetendő teljes díj
egyoldalúan nem emelhető, kivéve, ha a díjemelés lehetőségéről a szerződés külön
rendelkezik. A díj emelésére kizárólag

– a személyszállítás árának, az üzemanyag vagy egyéb energiaforrás költségeinek,
– az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződésben vállalt, a teljesítésben közvetlenül
részt nem vevő harmadik felek által kivetett adó, illeték és egyéb kötelező terhek (így
különösen repülőtéri illeték), vagy
– az adott utazás esetében irányadó devizaárfolyamok
változása miatt kerülhet sor.
A díjemelés mértékének ekkor is arányosnak kell lennie a költségek emelkedésének
mértékével, és a szerződésben külön meg kell határozni a módosított díj számításának módját.

Az utas a fizetendő teljes díjat – a befizetett előleg összegével csökkentve – legkésőbb az
utazás megkezdése előtt 45 nappal köteles megfizetni. Erről szolgáltató elektronikusan
díjbekérőt küld, majd elektronikus számlát állít ki.

Szerződés felmondása

A Felhasználó az utazási szerződést bármikor felmondhatja. A Felhasználó felmondása esetén
bánatpénzt köteles fizetni, melynek mértéke a részvételi díj összegét nem haladhatja meg. Az
előlegként befizetett összeg a bánatpénz összegébe beleszámít.

A felmondást írásban kell közölni a Szolgáltatóval. Az erről szóló nyilatkozat
érvényességéhez szükséges, hogy a címzett arról tudomást szerezzen. Felmondásnak minősül
az is, ha az utas – előzetes nyilatkozattétel nélkül – nem kezdi meg utazását. Ilyen esetben az
utazás megkezdésének időpontja tekintendő felmondási időpontnak.

A bánatpénz mértéke

Dubai utazás esetén

– az utazás megkezdése előtti 45. napig történik, 5% költségtérítést számítunk fel
– 44-10 nap között a részvételi díj 10 %-a;
– 9 napon belül a részvételi díj 100%-a.

Maldív- szigetekre történő utazás esetén

– az utazás megkezdése előtti 45. napig történik, 3% költségtérítést számítunk fel
– 44-30. nap között a részvételi díj 5 %-a;
– 29-16. nap között a részvételi díj 5 %-a + 200 USD
– 15-8. nap között a részvételi díj 80 %-a;
– 7-0. nap között a részvételi díj 100 %-a;

Panaszkezelés

A Felhasználó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.
A Felek az esetleges jogvitáikat kötelesek tárgyalásos úton, peren kívül rendezni.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a
Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, akkor a panaszról a Szolgáltató köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy
másolati példányát a Felhasználónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz
esetén a Szolgáltató köteles legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül a
jegyzőkönyvet az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmi elemei

a) a Felhasználó neve, lakcíme
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja
c) a Felhasználó panaszának részletes leírása, a Felhasználó által bemutatott, panaszát igazoló,
alátámasztó anyagok
d) a Szolgáltató álláspontját a Felhasználó panaszával kapcsolatban
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Felhasználó aláírása
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató köteles álláspontját megindokolni.
Esetleges panasz, vita, sérelem esetén a Felhasználónak joga van békéltető testülethez
fordulni.

A területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a
békéltető testület, melynek hatáskörébe tartozik a Felhasználó és a Szolgáltató vállalkozás
közötti egyes vitás ügyek bírósági eljáráson kívüli rendezése.

Célja az egyezség létrehozásának megkísérlése. Ennek hiánya esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a Felhasználó vagy a Szolgáltató vállalkozás kérésére tanácsot
ad a Felhasználót megillető jogokkal és a Felhasználót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.

A békéltető testület jogköre kiterjed

– a termék minőségével,
– a termék biztonságosságával,
– a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
– a szolgáltatás minőségével,
– a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatosan

Az eljárásra a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
illetékes. A Felhasználó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető
testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére
feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A Felhasználó jogszerűen kérheti, hogy általa
megjelölt más békéltető testület legyen az illetékes.

A békéltető testület eljárásának a Felhasználó kérelmére történő megindításának feltétele,
hogy a Felhasználó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Felhasználó a kérelmet a békéltető testület elnökéhez címezve, írásban kell, hogy benyújtsa.

Ennek sikertelensége esetén a Felek kikötik a Pesti Központi Kerületi Bíróság kizárólagos
illetékességét.

Jelen ÁSZF egyes pontjainak érvénytelensége esetén a feltételek többi része kötelező erejű
marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az
érvénytelen pontok helyett.

Jogszabályok

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a következő jogszabályok az
irányadóak

– 213/1996 (XII.23.) Korm. Az utazásszervező és -közvetítő tevékenységről
– 1997. évi CLV. törvény A fogyasztóvédelemről
– 2001. évi CVIII. törvény Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
– 281/2008 (XI.28.) Korm. Az utazási szerződésről
– 2013. évi V. törvény A Polgári Törvénykönyvről
– 45/2014. (II.26.) Korm. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés részletes
szabályairól

Budapest, 2024.01.15.

Sikeresen elküldött ajánlatkérés

Köszönjük hogy felvetted velünk a kapcsolatot 24 órán belül jelentkezünk email formájában!

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.